Balçık Isı Genel Müdürü Numan Balçık ile Söyleşi
Ağustos 2011

Saygıdeğer BEYSAD Okurları;

Üyelerimizi sizlere daha yakından tanıtmayı sürdürüyoruz. Bu sayımızdaki konuğumuz yeni üyemiz olmasa da, firma ziyaretleri kapsamında bizlere gösterdiği misafirperverlikle birlikte, hazırlıklarını yapmış olduğu bu söyleşi notlarını samimiyetle bizlerle paylaşan ve yılların sanayicilik tecrübelerini samimiyetle bizlere aktaran Balçık Isı Elemanları A.Ş. Genel Müdürü Sayın Numan Balçık… Kendilerine hem bizleri güleryüzle ağırladıkları için, hem de bu söyleşi hazırlığı için teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Sizi tanıyabilir miyiz?

1961 Ankara doğumluyum, eğitimimi Ankara’da tamamladım. 1978 yılından bu yana Balçık’ta çalışmaktayım. Aile geleneği olarak hayatımızın ana noktası ticaret ve üretim olmuştur. Şirketimizin her kademesinde projeler üreterek bugünlere geldik. Üretici olmak ailemizden miras kalan bir misyon. Ülkemizde üretici olmanın zorluklarını bilerek işimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Aile şirketi olarak 3 kuşaktır Ankara’da ticaretle uğraşıyoruz. 25 senedir evliyim. Buğra ve Utku isminde 2 oğlum var. 

Aile şirketine ne zaman dahil oldunuz; Balçık ile yollarınız ne zaman birleşti?

Doğuştan diyebilirim. J3. kuşak olarak babam Süleyman Bey’den İcra görevini devraldım. Bu nokta benim ticarete girme noktamı oluşturdu. Babam Süleyman Bey’den çok şey öğrendik. Çeşitli projeler ve stratejik girişimlerle 15 kişinin çalıştığı bir şirketten, bugün Ankara–Kazan fabrikamızda 170 kişinin çalıştığı bir şirket haline gelebilmiş olarak iş hayatı içindeyiz. 

Balçık’ın organizasyon yapısı hakkında bilgi verir misiniz?

Balçık Isı A.Ş. elektrikle çalışan cihazlar için rezistans üreticisi olarak çalışmaktadır. Yönetim Kurulu Başkanımız Süleyman Balçık tarafından 1959’da kurulmuş olan şirketin Genel Müdürlüğünü 2003 yılından beri de ben yürütmekteyim. Bu göreve başladıktan sonra kurumsallaşma çalışmalarına hız verdim ve yurtdışı satışlara odaklanma yönünde arkadaşlarımı yönlendirdim. Uluslararası şirket olma hedefi doğrultusunda çalışmalar yaparak Dış Ticaret Birimi’ni güçlendiriyoruz. Üretimi “Yalın prensipler” doğrultusunda yeniden yapılandırıyoruz. Toplam Kalite Yönetimi anlayışını tüm kuruma yaymayı sürdürüyoruz. Dünya pazarları ve Türkiye için “Rekabetçi” bir yapıyı temel alıyoruz. 

Hangi sektörlere üretim desteği sağlıyorsunuz?

Üretim yaptığımız guruplar: Fırın üreticileri, Küçük Ev Aletleri ve Termosifon üreticileri olarak 3 gruptan oluşmaktadır. Üretim yapımızın organizasyonu da bu yönde gelişmiştir. Sektörlerin üretim hızı ve mevsimsel dalgalanmalara göre hatlarımızı çalıştırıyoruz. 2011-2012 senelerinde fırın sektörüne, suda çalışan ısıtıcı grubuna yönelik yatırımlarımız daha ağırlıklı noktada olmakta. Termostat üretimiyle de termosifon üretimi yapan şirketlere destek sağlıyoruz. 

İhracat oranları olarak hangi ülkelere daha çok ihracat yapıyorsunuz?

İhracat oranlarımız küresel dalgalanmalara paralel olarak her yıl değişkenlik gösteriyor. Ülke dağılımı henüz sabit bir eksene oturmadı. Ancak yeni dönemde özelikle Rusya ve İran pazarı ihracatımızda geliştirmeye çalıştığımız pazarlardır. 

Balçık ne çalışmalar yapıyor bilgi verir misiniz?

Balçık A.Ş çalışanları olarak bizlerin en önemli hedefi, yakın bölgeyle bütünleşmiş bir üretim ile öncelikle bölgemizde etkin olup bu alanda kapasitemizi artırmaktır. 2006 yılında İtalya’dan bir şirketi satın aldık. Katma değerli ürün, etkin pazar oluşturma çalışmalarımızı genişlettik. Tesisi şirketimize katarak Türkiye’de hiç üretilmeyen çubuk termostatı üretmekteyiz. %90’ını da ihraç etmekteyiz. 

Bu gelişme sonrası oluşturduğumuz vizyon ile 2006 yılında kardeşimin de yeni bir kulvarda genişlemesi için ayrı yeni bir şirket daha kurduk. Isı sigortalı çamaşır makinası rezistans üretimi üzerine otomasyonuna dayalı tesis kurulumunu gerçekleştirerek ürün yelpazemizi ürün odaklı çeşitlendirdik. Ana sanayinin istediği projeli yeni ürünler üretmek ve araştırmacı yapımızla uluslararası alanda  gelecekte görev üslenmek isteğindeyiz. 

Şirketimiz şu an 4200 metrekare alanda çalışmakla beraber yeni tesislerimizle 2013 yılı başında 8000 metrekare kapalı üretim alanına sahip olacağız; 250 kişilik istihdam öngörmekteyiz. 

Üretimde yalın yaklaşımlar için 2010 yılında çalışmalara hız verdik, izlenebilirlik konusunda kurduğumuz sistem ile verimliliğimizi artıracak çalışmaları tamamlamaktayız. 2011 yılı sonu bu sistem, tamamen işler olacaktır. 

Bugün yaptığımız çalışmaları rekabetçi olmak ve ana sanayinin rekabet gücüne katkıda bulunmak için yapıyoruz. Ayrıca ana sanayinin büyümesine paralel yol izliyoruz; biz de ihtiyaç doğrultusunda ve dünyadaki gelişmeleri dikkate alarak büyümeyi hedefliyoruz. Ana sanayinin büyümesine paralel hedefimiz otomasyona dayalı bütünleşmiş bir üretimdir. Bu konuda yeni makinalarımızın ilk partisi işletmemizde çalışmaya başlamıştır. Fırın üretimi sektörüne hizmet edecek genişlemeyi 2011-2012 yıllarında yaratmak azmindeyiz. 

Projelerimiz arasında verimlilik ve müşteri odaklılık çok önemli yer tutmaktadır.

Firmanızın ana hedefleri nedir?

Şirketimiz büyüme hızının bu kadar yüksek olmasının nedenini esasen büyüyen ana sanayiciler ve gelişen ihracat oluşturmaktadır. Şirketimize duyulan güven nedeniyle ana hedefimiz, üretimde yatırım yapmaktır. Yatırımcılarla ortak projeler üretip ana sanayi üreticileri ile, bulunduğumuz bölgede bir üretim merkezi olmaktır. 

Türkiye’nin rezistans  üretimi Türkiye’deki ana üreticilere yeter konumdadır; ana sanayi ve yan sanayi iş ortaklığı stratejik ve verimlilik temellidir. Ana sanayi şirketlerimizin yan sanayileriyle iş ortağı olması noktasında proje üretmelerini çok önemsiyorum. İthalatın önünün ancak bu şekilde kesileceğini düşünmekteyim. Biz Balçık olarak yenilenmeye ve doğru projelere her zaman önem vermekteyiz. Hedeflerimiz arasında ihracat payımızın mutlaka %40 seviyesini aşması var. 

Beyaz eşyada ve küçük ev aletlerinde Türkiye’nin bir üretim merkezi olacağı düşüncesindeyim. Avrupa’da yaşayan bu sektördeki sanayi şirketlerinin de Türkiye’de oluşan enerjiyi çok iyi okumalarını bekliyorum. Gelsinler, her türlü desteği ülkemizde göreceklerdir.   

Sizi rakiplerinizden ayıran özellikler nelerdir?

Şirketimin en önemli kaynağı dürüstlük ilkesine sıkı sıkıya bağlı çalışan kadroları olmasıdır. Kaliteye çok önem vermekteyiz. Ürünlerde 2 yıllık garanti vermekteyiz. Üretim kapasitemizi iki katına çıkartarak, verimi yükseltecek projelerimiz bulunmaktadır. Yaptığımız bütün üretim Türkiye içinde üretilmiş ürünler olup, ara malı olarak kısmi ithalatı Çin’den yapılan hiçbir ürünümüz yoktur. Şirketimizde hammadde girişi sonrası ısıtıcı rezistans ürün olarak çıkmaktadır. Bu sektörde 52 yıllık bir şirket olarak tüm Türkiye’de ve yakın coğrafyada tanınmaktayız. Üretimdeki her konuyu ciddiye alıp 4. kuşağa dünya şirketi olarak bırakacak koşulları sağlamak için çalışıyoruz. 

Rakiplerle veya büyüyen pazarla ilgili bir karşılaştırma isteyebilir miyiz? Sizi yurtiçi ve yurtdışı rakiplerden ayıran özelikleriniz nedir?

Türkiye’de rakiplerimiz ile aynı sorunlar içinde bulunmaktayız. Pazarımız son yıllarda sürekli gelişmektedir. Yurtiçi pazar ve yurtdışı pazar her ikisi de Türkiye’deki üreticiler için gelişmektedir.

Türkiye içindeki üretici meslektaşlarımızın da geliştiklerini biliyoruz. Meslektaşlarımızın ana hedefi bizim gibi ana büyük üreticilere sürekli tedarikçi olmaktır. Projeler bu yönde gelişmekte olup her üreticinin potansiyel alacağı bir ana üretici mevcuttur.

  • Türkiye’deki rezistans üreticiler ile yurt dışındaki üreticileri ayıran en önemli özellik Türkiye’de son 8 yıldır gelişmelerin yüksek hızda olmasından dolayı, yurtdışı satışlarda öz güvenimiz çok artmıştır. İhracat ciddi oranda artmaktadır.
  •  Yabancı rakipler yüksek maliyetlerden dolayı fabrikalarını Çin’e götürüp  çalışarak devam etmektedirler. Türkiye’nin lojistik avantajları ve üretim merkezi olması nedeni ile kendimizi sanayici olarak güçlü hissediyoruz.
  • Türkiye’deki üreticiler hızlı üretim-hızlı sevkiyat–yüksek kalite nedeniyle tercih edilmektedir. 

BEYSAD’dan beklentileriniz nelerdir?

Rakiplerle de dürüst bir zeminde işbirliği yapmak isteriz. Çıkan kanunlar nezdinde BEYSAD, danışma mercii olarak konumlanabilir; burada öncülük yapabilir. 

BEYSAD’ tan 2. beklentimiz, “Beyaz Eşya Yan Sanayi Strateji Belgesi” çalışmalarına bizleri de katmaları ve kapsamlı bilgi paylaşımı istiyoruz. Mümkünse bir Balçık yöneticisini çalışmalara katmak istiyoruz. 

BEYSAD yönetiminin uluslararası alanda iletişim girişimlerini artırması ve YAN/YARDIMCI sanayi şirketlerimizi her yönüyle yurtdışında tanıtması da çok önemlidir.

Üye Girişi